Mim #5 // Uyarlamaca

MİM
Uyarlamaca

    Mart ayı benim için mim ayı oldu resmen. Ben yazarken çok eğleniyorum, umarım sen de okurken eğleniyorsundur. Güzel günler geliyor sevgili okuyucu. Ağaçlar çiçek açtı, kuşlar bile daha güzel şakıyorlar artık ☻ Yorum Atölyesi yazarlarından Sevgili Sümeyye güzeller güzeli bir mim başlatmış ve beni de mimlemiş. Kendisinin yazısını okumak için tık-tık.... Bu güzeller güzeli mim için ona çok çok teşekkür ederek, başlıyorum ♥



1)Uyarlama dizi/film seyretmeyi sever misiniz? Ne sıklıkta uyarlama dizi film seyredersiniz?

   Çok severim. Okuduklarımın hepsini izledim ♥ İlk önce kitabı okuyanların, uyarlama filmlerden çok da etkilenmediğini biliyorum. Ve bence bu gayet normal. Satırlardan düşlerimize akan büyülü bir dünya var. Bir kitabı bin kişi okuyorsa, o kitap bin farklı şekilde hayal ediliyor demektir. Bence yapılan en büyük hata filmi izlemeden hemen önce kitabı okumak. Halbuki kitabı belli bir zaman önce okuyup hatırımızda ki satırlar tozlanana kadar biraz ara vermek gerekiyor. O zaman filmi izlemek daha keyif verici olabiliyor.Yani bence kitabı çok önceden okumuş olmak daha mantıklı. Filmi izlemeden hemen önce değil...


2)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz uyarlama film hangisiydi? Cevabı neye göre verdiniz?

    Çoğu uyarlama filmi severek izledim. Yine de (çokça eksikleri olmasına rağmen/ özellikle Azkaban Tutsakları'nda) zannediyorum en sevdiğim seri kendisi olduğu için Harry Potter izlemek bana her seferinde muhteşem bir keyif veriyor


3)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz, uyarlamayı yapanlara "neden yaptınız bunu neden?" diye sorduracak uyarlama film hangisiydi? Neden böyle düşünüyorsunuz?

   Okumakta en keyif aldığım romanlardan biri de Stephenie Meyer - Göçebe. Ve sanırım beni hayal kırıklığına uğratan tek uyarlama film de bu oldu. Karakterleri de beğenmedim, olay akışını da beğenmedim, film hızını da beğenmedim. İlk kez yapamamışlar diye düşündüğümü hatırlıyorum. Filmin ortasında sinema salonundan çıkasım geldi. Sinirden ağlayacaktım neredeyse. Ama annem de bayıldı filme, 'tam da hayalimde ki gibiydi' dedi ☻ Yani bu da bireysel farklılık oluyor herhalde, on bin yüz milyon baloncuk fikir ayrılıkları... İlginç! 


4)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz dizi uyarlaması hangisiydi? Neden?

   SHERLOCK tabi ki. Adamlar yapmış dediğim ilk dizidir. Daha önce Sherlock filmlerini izlemiş ve onları da beğenmiştim. Ama dizisi başka bir şey! Dizi sadece karakterler ve kişilikler bakımından kitaplarıyla benzerlik gösteriyor. Konusu tamamen zamanımıza uyarlanmış, senaryosu kendisini aşmış bir dizidir. Hala izlemediysen canım okuyucu o kadar çok şey kaybediyorsun ki...


5)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlama diziyi nedenleri ile birlikte söyler misiniz? 

   Ya ben Dexter'ı çok beğenemedim. Galiba başlamadan önce çok beklentiye girdim. O yüzden de büyük hayal kırıklığına uğradım... Bence en başarısız uyarlama dizi, şimdilik Dexter.

6)Diziye veya filme uyarlansa çok güzel olurdu, kesin izlerdim, uyarlanmasını isterdim dediğiniz bir kitap var mı?

Benim en sevdiğim ve dizi olarak izlemek istediğim serilerden biri Talihsiz Serüvenler Dizisi'ydi. Çocukluğumuzun serisi olan "Talihsiz Serüvenler Dizisi'ni"  bilmeyen yoktur herhalde. Hatta üç kitabı  film olarak uyarlanmıştı. Keşke dizi olsaydı demiştim, o zamanlar bile. Şimdi dizisi de geliyor ♥.♥ Dizinin fragmanlarını izledim, sahneler bana Tim Burton'ın filmlerini anımsattı o yüzden de daha bir ısındım diziye. Yorumlar da çok güzel. Benim izlemeyi planladığım yeni dizidir kendileri ♥ Nostalji ruhuma iyi gelecek ♥
    

Bu mim de burada bitiyor. Ben de öncelikle eğer hala yapmamışlarsa
Pek şeker Bir Pembe Sever'i 
bir de Sessiz Kaldım'ı mimliyorum ♥
Daha sonra da yapmayan ve yapmak isteyen herkesi mim'liyorum ♥

Yorumlar

  1. Ne kadar güzel olmuş keyifle okudum :) Ayrıca Mimi içinde Çok teşekkür ederim canım benim :) En kısa zamanda yapacağım Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak için sabırsızlanıyorum ♥ Çook teşekkür ederim ♥

      Sil
  2. Evet hemen kitaptan hemen sonra izleyince iyi olmuyor Uyumsuz'da öyle yapmıştı sürekli yok şu farklı böyle olmamalıydı gibi şeyler düşünüyordum :) Eline sağlık güzel yazı olmuş^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyumsuz da benim de beğenmediğim küçük noktalar vardı... Teşekkür ederim canımcım♥

      Sil
  3. Ah beni de unutmamışsın, canım benim çok teşekkür ederim :) Sherlock'u izlemek için hep niyetleniyorum, bir vesile ile hep kalıyor. Ama izleyeceğim :)) Mim'i e en kısa sürede cevaplayacağım. Tekrar teşekkür ederim canım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutur muyum hiç :)) İzle, izle kaçırma ☻ Senin cevaplarını da merakla bekliyorum ♥

      Sil
  4. çok keyifle okudum güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hoş geldin ♥

      Sil
  5. Ay ay ne de guzel bir mim yapmissin ki sen Guzel Elif'im. Beni mimledigin icin deee tesekkurler. En yakin zamanda yapacagim insallah caniim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum güzel arkadaşım ♥ Çok teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Yine bşr harry Potter cevabı daha. Süoer bri uyarlama yahu. Bencede okuduğun ile izlediğin arasına biraz zaman sokmak en iyisi aksi takdirde yanlışlar çokça gözüne batıyor kaptıramıyorsun kendini filme/diziye. Sherlock cevabı gördükçe mutlu oluyorum demekki herkes benim gibi sevmiş başarılı bulmuş. Özgün cevaplarla mimin hakkını çok iyi vermişsin kuzucuk. Ellerine sağlık katıldığın için çok teşekkürler :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim kuzum ♥ Sorular çok güzeldi, yaptığım en güzel mim'lerden biriydi ♥

      Sil
    2. böyle düşünmene sevindim Elifcim. çok teşekkürler :) <3

      Sil
  7. Biricikim, Elifim,
    Cevapların her zamanki gibi çok güzel. Keyifle okudum :) Sen de olmasan mimleyen yok beni yahu :D En kısa zamanda cevaplayacağım inşaAllah kuzum. Teşekkür ediyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekliyorum canımcım ♥ Çook teşekkürler ♥

      Sil
  8. Güzel mim, keyifli cevaplar... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. tımım piki isteğin de gerçekleşsin hadiii :)

    YanıtlaSil
  10. Göçebe'nin filmini ben de sevmiştim, annene katılıyorum :D Belki kitabı okuduktan çok sonra filmi izlediğim için olabilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya benim beklentim de üst düzeydi ondan herhalde :D

      Sil
  11. Güzel cevaplar :)Bloğunu takibe aldım bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, hoşgeldin ♥

      Sil
  12. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz ♥ En kısa zamanda uğrayacağım :))

      Sil
  13. merhaba bloğunu takibe aldım bende beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda uğrayacağım canım , hoşgeldin ♥

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Umarım cevaplamak için çok geç kalmamışımdır Ayselcim ♥.♥

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. Çok özledim buraları dönme vaktidir dedim, nasıl olsun işte ♥

      Sil
  16. Gözəl bir mim olmuş. Kitabla çəkilən film arasında çox fərq görürəm mən də hər zaman. Kitablar daha təsirlidir məncə. Mənə bir çox kitabı filmini izlədikdən sonra oxumaq qismət oldu:)
    Bu arada çoxdandır yazmırsınız. Ümid edirəm ki, hər şey yolundadır. Yeni yazılar gözləyirik sizdən :) Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Umman her şey yolunda, bu güzel, naif, içten yorumun için de çok teşekkür ederim ♥ Beni ne kadar mutlu ettin bilemezsin ♥

      Sil
  17. Ben de sizi başka bi mime mimledim :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Güzel yorumun için kokulu öpücükler, sevgili okuyucu...

Popüler Yayınlar